24 dage, 24 nisser, 24 kunstværker
01. dec 2007 - 06. jan 2008

Jul på Skovgaard Museet
I juletiden viste Skovgaard Museet sine bedste kunstværker i anledning af museets 70-års jubilæum. Blandt de mange billeder havde 24 nisser hver valgt deres yndlingsværk. Besøgte du museet for at se de 24 værker kunne du høre, hvorfor nisserne havde valgt netop dem. Nisserne fortalte også de gode historier, der gemmer sig bag hvert billede. Du kunne så selv vælge dit yndlingsværk blandt de 24 og stemme om hvilket et, du synes var det bedste, smukkeste eller sjoveste. Til jul blev det afsløret, hvilket værk, der havde fået flest stemmer og blev Viborgs yndlingskunstværk.

Deltog man i afstemningen om, hvilket af udstillingens værker, der var bedst, deltog man i lodtrækningen om præmier. Første præmien var en kopi af det værk, som man havde stemt på. Anden præmien var økologisk slik og chokolade fra Mølle Skovly Aps, og tredje præmien var bogen "Regnar Lodbrog og Kraka" illustreret og signeret af Ursula Seeberg.

Dette år kunne man se Skovgaard Museet på årets julekalender fra Viborg Handelsforening.